divendres, 15 de desembre del 2017

ENTREVISTA A PILAR PÉREZ: "M'ENCANTA FER CLASSE I ESTAR EN CONTACTE AMB GENT JOVE"

Per Susana Ribes Estellés (2n de Batxillerat)

En aquesta ocasió, entrevistem Pilar Pérez Lázaro, professora del Departament de Castellà de l'IES Torís. Pilar és llicenciada en Filologia Espanyola per la Universitat de València.


A què et dedicaries si no fores docent? En què t’hauria agradat treballar?

M’agradaria llegir molts llibres i després fer una reflexió sobre els mateixos. Ser com una espècie de crítica literària, de temes que m'interessen. M’agrada molt la literatura llatinoamericana, en especial tinc curiositat per la literatura escrita per les dones.


Què et va dur a estudiar llengua espanyola? Ho tingueres clar des del primer moment?

És una decisió que no vaig tindre clara des del primer moment, al meu cap estava la idea d’estudiar audiovisuals o treball social. Vaig decidir estudiar Filologia Espanyola en COU perquè la professora de castellà que vaig tindre ens transmetia la seua passió per la literatura, cosa que a mi em va agradar molt, i és en eixe moment quan ho vaig decidir. A aquesta professora la vaig tornar a veure temps després, quan jo ja havia acabat la carrera de Filologia Espanyola i era professora.

Què és el que més t’agrada del teu treball?

El que més m’agrada és que sempre estic en contacte amb gent jove i, a part, m’encanta fer classe. Em fa molt feliç quan estic explicant o parlant a classe i veig alguns ulls que em miren atentament i cares que em somriuen.

Quants anys portes en aquest centre?

A l'IES Torís estic en concret 10 anys. Durant els primers cursos estàvem a l'institut vell, i encara recorde les guàrdies de pati al mercat. El canvi s’ha notat molt, ara som quasi 50 professors i en comparació amb l’altre institut, hi ha molta més gent, tant alumnes com professorat.

A part de la teua especialitat, has estudiat una altra carrera?

Fou al 2011 quan acabí Filologia Catalana, d’aquesta carrera m'interessava sobretot la llengua, la literatura i l'especialitat. Concretament, de la literatura catalana m'interessa la literatura del segle XX.

Ens pots contar alguna experiència que t’haja passat durant els teus primers anys com a professora?

La primera vegada que vaig fer classe era per a una substitució, recorde que tenia a 2n de batxillerat i en ser la primera vegada que m’enfrontava a un curs tan avançat, em feia por. Em vaig passar tota la nit preparant-me la classe del dia de després, i en arribar a classe em vaig trobar la classe buida, perquè els alumnes tenien excursió. Al final, acabí donant la classe que tenia preparada dos dies després.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada