divendres, 5 de juny del 2015

ENTREVISTA A NATÀLIA BALLESTER: "VAIG ELEGIR UN MÒDUL PERQUÈ ÉS EL MÉS VIABLE CAP AL MEU FUTUR"

Per Míriam Alcocer (2n de Batxillerat)

En aquesta ocasió, ens disposem a entrevistar a Natalia Ballester Serra, ex alumna de l’IES de Torís. Actualment està cursant primer de grau mitjà de tècnic en Cures auxiliars i d'infermeria a l’Institut Ciutat de l’aprenent.

Natàlia, fotografiada entre tres companyes de la seua classe actual.

Què és el que més t’agradava de l’IES Torís? I el que menys?

El que més m’agradava i em segueix agradant es que tots són com una gran família, els professors estan pendent de cadascú fins el director. El que menys m’agradava es l’espai. Però ara que no estic a l’IES m’encanta el meu vell institut.




Què és el que més trobes a faltar de l’institut?

Ho trobe tot a faltar, es una cosa general; la cafeteria, els professors, el director, en definitiva tot.

Per què vares elegir un mòdul i per què eixe?

Vaig elegir cursar un mòdul perquè era el més viable cap al meu futur ja que la meua idea és entrar a la universitat i especialitzar-me. Seria lògic haver fet batxillerat i fer la PAU, però per a aquells que no vàrem aprofitar l’oportunitat de l'ESO, per sort tinguérem l’oportunitat del PQPI encara que l’únic inconvenient és que sols pots anar cap al grau Mitjà, però l’avantatge és que et permet incloure’t en el món laboral més ràpidament.

Quina cosa ha sigut la més complicada del nou curs a Valencia?

El més difícil ha sigut començar de zero, nova ciutat, nova classe, nous horaris, noves amistats, noves matèries que aprendre... però sobretot el que ha sigut més difícil fou donar el pas i avançar.

Quines coses diferencien l’IES Torís amb el centre ciutat de l’aprenent? I amb què et quedaries de cadascun?

La diferència més notable seria la grandària. El nou institut té més de 2.500 alumnes repartits entre diferents mòduls de nivell mitjà i superior. A més, no està envoltat de muntanyes, sinó d’edificis i carrers. Em quedaria amb la llibertat del nou i amb l’apropament entre la gent del vell.

En què vols especialitzar-te?

Jo tenia molt clar que volia ser de major. Volia salvar vides i em donava igual que foren d’animals o de persones, el fet era mantindre en vida a tots els éssers vius. Així que acabí començant pel primer escaló. Tècnic en cures auxiliars d'infermeria per a després anar pujant poc a poc l’escala, poder arribar a la universitat i ser matrona, que es el que vull fer.

Quin seria el teu somni?

El meu gran somni es poder estar més prop de poder traure noves vides a aquest món. Per això vull ser diplomada en Infermeria en l'especialitat d'Infermeria Obstètrica i  Ginecologia o el que és el mateix, ser matrona.

Què milloraries de l’IES Torís?

El que milloraria seria la gespa (rialles) no mola gens que siga a soles terra, es mereix un poc de qualitat. Quant a la resta de coses, les deixaria com estan.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada