dilluns, 18 de setembre del 2017

ENTREVISTA A JACOBO MOYA, ANTIC ALUMNE DE L'IES TORÍS

Per Natalia Navarro (2n de Batxillerat)

Entrevistem Jacobo Moya, músic i exalumne del nostre institut. En aquesta entrevista ens explica el seu pas per l'IES Torís i algunes experiències acadèmiques i laborals.


Quants anys vas estar a l’IES?

Vaig estar a l’IES durant 4 anys, del 2000 al 2004.


Vas cursar l’ESO i Batxillerat a Turís?

No, el Batxillerat el vaig fer a Xest, sols podíem cursar fins a 4t d’ESO a l’IES, després tots anàvem a Xest en autobús, on per cert ens tocava matinar prou.

Quin record t’emportes del centre?

El record que tinc és bo en general, els companys eren els de tota la vida, el pati era la plaça del poble (amb mercat inclòs). Van ser uns anys bons.

Què estudiares quan acabares Batxillerat?

Vaig acabar el batxillerat tecnològic al mateix temps que els estudis professionals de música i la veritat és que després de pensar-ho molt vaig decidir continuar amb la música. Així que vaig estudiar al conservatori superior de música de Castelló la carrera de Música.

On treballes actualment?

Actualment treballe a Leganés (Madrid). Sóc mestre de Tuba al conservatori i també col·labore amb diferents orquestres simfòniques.

Després d’haver finalitzat els estudis, quant de temps tardares a posar-te a treballar?

Vaig tardar dos anys en trobar treball, en eixe temps em vaig dedicar a continuar estudiant el meu instrument, la tuba, per a presentar-me a les ofertes de treball que sorgiren. Tots els dies estudiava cinc o sis hores. Durant aquests anys també vaig poder fer alguna gira amb diferents grups i vaig poder visitar Xina i Taiwan, però he de reconéixer que abans de poder treballar estava preocupat i un poc desmotivat.

Estàs a gust amb el treball que tens?

La veritat és que sí, puc dir que treballe d’allò que he estudiat i per tant és el que m’agrada. L’únic mal és que estic lluny de casa i de tota la gent que estime, però en aquesta època no puc queixar-me.

Dels anys que portes treballant, amb quines experiències et quedes?

Hi ha diverses coses, una és poder vore que el teu treball dóna un bon fruit, quan un alumne es presenta a unes proves i obté uns bons resultats. Una altra és conéixer gent magnífica, poder compartir el dia a dia i també, en alguna ocasió, escenari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada