dilluns, 23 d’octubre del 2017

CELEBRANT EL 9 D'OCTUBRE A ALZIRA

Per Clàudia Bisbal (1r de Batxillerat)

El passat diumenge 8 d’octubre vaig assistir a un concert que va ser organitzat per l’Ajuntament d’Alzira en el recinte firal d’aquesta mateixa localitat, amb la finalitat de celebrar un dia tan important per als valencians com és el 9 d’Octubre. Aquest ha sigut el tercer any consecutiu que he assistit a aquest concert, és a dir, des que l’organitzaren la primera vegada. Vaig anar amb els meus amics a qui vaig conèixer gràcies al Festivern.

Zoo
Enguany el cartell va estar encapçalat pel grup que va tocar en casa, Pupil·les Dilatives, que va actuar davant d’un públic prou escàs a causa de l’hora en què va començar, ja que tothom estava sopant. Van fer una gran actuació continuant amb el seu estil tan característic de rap feminista, i així van donar per inaugurat el concert amb magnificència.



Pupil·les

A continuació tocaren els companys de Tremenda Jauria que tant èxit han tingut els darrers mesos amb el seu últim disc anomenat Cuentas pendientes on es veu reflectit el seu gènere de reaggeton tan especial, ja que és un reaggeton que denuncia i critica el masclisme existent en aquest tipus de gènere a discoteques o pubs, mostrant així les lletres més feministes que ens puguem imaginar.

Parlant del tema del feminisme, vaig col·laborar al punt violeta que van organitzar els col·lectius feministes “Las Lilas” i “Filles de la rebel·lió” junt a “Arran La Ribera” i diverses companyes voluntàries com va ser el meu cas, portant un braçalet morat que m’identificava com a punt d’ajuda i atenció a qualsevol agressió o actitud masclista que es poguera apreciar o veure. Per sort, no vàrem tindre cap incidència i va ser un espai segur i lliure de masclisme per a totes.


Després que Tremenda Jauria acabara vaig tindre el plaer de gaudir de l’últim concert de gira d’Auxili, on van estar tan increïbles com sempre; van alçar el públic i van aconseguir que se sentiren les seues lletres per tot el recinte des que van començar fins que van acabar.

I a la fi va aplegar el moment que tant havia estat esperant, el meu grup preferit del concert i dels primers del moment, Zoo, es va disposar a pujar a l’escenari i començar a donar-ho tot, on van tocar el seu meravellós i últim disc d’enguany anomenat Raval, que tantíssim m’encisa; sense cap dubte vaig gaudir com una xiqueta amb sabates noves.

Per finalitzar el concert Mafalda va ser el grup que va tancar la magnífica nit donant-li el seu toc personal amb les seues lletres més radicals i les seues cares pintades amb el maquillatge que tant els caracteritza i que tant descriu el disc que porten de concert en concert. Va ser la millor manera possible de celebrar el 9 d’Octubre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada