divendres, 24 de novembre del 2017

"KAUEN TOT", CRÍTICA SOBRE L'OBRA TEATRAL

Per Hugo Trilles (2n de Batxillerat)

Kauen tot fa una crítica sobre la situació del teatre valencià, mitjançant la història de dos actors i els encarregats de les llums i el atrezzo, els quals ens monstren una situació en la qual necessiten guanyar diners, perquè porten sis mesos sense cobrar. Per a guanyar diners fan l’intent de modernitzar-se creant nous formats teatrals: teatre a la carta, teatre a domicili, microteatre i fins i tot es plantegen vendre el teatre. Tot això amb un punt d’humor agredolç.


Tot i que el tipus d’humor és bo, pel fet de tractar-se d'una crítica de l’actualitat et fa sentir malament perquè quan vaig anar al teatre, en el públic sols hi havia tres persones a part de mi. En aquell moment em vaig adonar que la crítica d’aquesta obra està prou encertada, ja que a banda tampoc trobem gran quantitat d’obres de teatre en valencià per a vore-les.



Per un altre costat, aquesta obra, tot i que té gran quantitat de personatges únicament és representada per dos actors, els quals van canviant el vestuari en cada escena. Des del meu punt de vista, Kauentot és una obra de teatre prou bona i molt graciosa i la seua reflexió, molt adequada.

El començament de l’obra és un poc complex d’entendre perquè moltes vegades els dos actors protagonistes comencen a actuar parts d’obres de teatre que estan assajant. Una obra de les que assagen em va cridar l'atenció: el guió tracta de dos dones majors que viuen soles i que, després de conéixer-se, mai més van patir la soledat. Aquesta xicoteta obra que assagen els actors tracta el problema de la soletat en la gent major. A més a més, en aquesta obra apareixen constantment clàssics teatrals com La vida es sueño de Calderon de la Barca, o Hamlet de Shakespiere.


Per a finalizar comentaré la meua valoració personal. Quan vaig arribar al teatre pensava: “espere que no siga massa avorrida i que siga curteta. Però a mesura que avançava l’obra em vaig adonar que era molt divertida i no tinc cap dubte de que tornaré prompte al teatre a vore una altra obra perquè aquesta em va fer passar molt bona estona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada