divendres, 27 de març del 2015

ENTREVISTA A BEGOÑA ALMONACIL: "LES ASSIGNATURES QUE ESTUDIE A LA UNIVERSITAT M'HAN AJUDAT A ENTENDRE LA SITUACIÓ DE CRISI QUE TRAVESSEM"

Per Andrea González Martínez (2n de Batxillerat)

Ens trobem amb una antiga alumna de l’IES de Torís, Begoña Almonacil, que va a respondre’ns una sèrie de preguntes sobre la seua situació actual, més enllà de l'IES.

En quina promoció vas estudiar a l’IES Torís? Durant quants anys vas estar a l’IES?

Vaig acabar amb la promoció 2013-2014, durant 6 anys.



Creus que és important tindre l’institut al poble? Que va suposar per a tu?

Si, suposa una comoditat, ja que et permet estalviar temps en el trasllat i disposar de més temps per a l’estudi o temps lliure, a més suposa no destinar diners al transport, ja que el fet d'haver d’anar a un altre poble suposava pagar més. També, un altre aspecte positiu és que continues estudiant amb els teus amics, amb aquells amb què has anat tota la vida. Per últim crec que és un avantatge perquè els pares poden estar més en contacte amb els professors i seguir més de prop els estudis del seu fill.



On estudies en l’actualitat? Vius a prop?

Estic estudiant a València, a la Facultat d’Economia. Sí, visc a prop, però he d’agafar el metro per a desplaçar-me, estic a uns 20 minuts.

Què estudies en aquest moment? Creus que vas elegir correctament?

Estic estudiant Administració i Direcció d’Empreses. Sí, a més cada vegada estic més convençuda, ja que fins al moment totes les assignatures que he donat m'han agradat i a més han sigut d'interés i m’han ajudat a entendre un poc més la societat, com per exemple la situació de crisi que travessem actualment.

Quina opció de Batxillerat vares realitzar? T’estan donant resultats els continguts apresos al Batxillerat?

L’opció que vaig realitzar és ciències socials, els continguts apresos durant el Batxiller han sigut de gran utilitat, ja que m’han servit de base per a entendre algunes de les assignatures d’aquest curs, com són les matemàtiques o l’economia, a més de tindre uns continguts base en totes les matèries.

Quins canvis fonamentals has notat en passar a la universitat? T’has adaptat bé al canvi? T’ha resultat molt complicat?

Canviar del Batxiller a la universitat suposa un gran canvi, doncs canvia l’entorn, els professors, els horaris, els companys i en el meu cas, a més, una independència, ja que estic vivint a València. Pel que a mi em respecta, he aconseguit adaptar-me prou bé, ja que, encara que hi ha un augment significatiu del temari, cosa que provoca que els exàmens siguen més difícils de preparar. El pla Bolònia ha fet que la universitat siga similar al Batxillerat perquè també hi ha avaluació continua i cal fer alguns treballs, que fan que la nota final no depenga únicament dels exàmens.

Creus que la pressió a la qual ens sometent a les PAU és equiparable amb la pressió dels teus exàmens actualment?

Crec que no és comparable, ja que són moments i circumstàncies diferents, encara que amb el pas del temps t'adones que la PAU era una prova que has de passar per arribar l’objectiu i que encara et queden moltes més proves per superar i probablement més complicades. Opine que la pressió és molt relativa, doncs depén per una part de la que t’imposen els professors i les PAU en si, i per l’altra, la que tu mateixa t’exigisques.

Com vares portar eixa pressió durant el curs i la setmana?

2n de Batxillerat és un curs difícil, en el qual renuncies a moltes coses, deixes de fer coses que t’agraden i et centres en el curs. A més arriba un punt en què penses que no arribaràs a superar els objectius, o que els resultats no són els esperats després de tot l'esforç. Quant a la setmana de la PAU, vaig arribar a pensar que no tenia final, però estava equivocada i després de superar el curs, tingueu per segur que la famosa setmana vos resultarà molt més senzilla.

Què vols fer quan acabes la carrera?

Primer faré un master que vaja d’acord amb el que estic buscant. Per altra part, m’agradaria preparar-me bé l’anglés. I finalment buscaré una empresa on treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada