dimarts, 9 de juny del 2015

ENTREVISTA A SONIA ROS ALGARRA: "EL MÉS IMPORTANT DE QUALSEVOL ESTUDI QUE FACES HA DE SER QUE T'AGRADE"

Per Julia Algarra (2n de Batxillerat)

Sonia Ros Algarra va cursar fins a 4t d’ESO a l’IES Torís i a continuació ens conta què ha fet després de l’IES.

Sonia (a l'esquerra) amb dues companyes de classe.

Que estudies actualment Sonia? Com vas accedir a aquestos estudis?

Estic estudiant el Grau Superior d’Educació Infantil i per a poder accedir als meus estudis vaig haver de preparar-me a Xest la prova d’accés que em permetia estudiar aquest grau en una escola pública, ja que jo no vaig fer el batxillerat.



En quin centre estudies aquest grau?

Estudie al CIPFP Misericòrdia, de València, que és l’única escola pública que ofereix aquesta opció.

Per què vas decidir estudiar el Grau Superior d’Educació Infantil? Quines portes t’obri?

Sempre m’han agradat molt els xiquets i en un futur m’agradaria vore'm treballant com a mestra d’alguna guarderia o d’auxiliar d’una mestra que tinga el Grau de Magisteri, ja que jo només puc exercir de mestra amb xiquets de 0 a 3 anys o d’auxiliar amb xiquets de 3 a 6.

Quina és l’assignatura que més t’agrada? I la que menys?

Abans de res he de dir que les assignatures no és tracten com ha assignatures, sinó com àrees, d’una forma global. L’àrea que més m’agrada és la d'Expressió i Comunicació, i cal dir que es dóna en anglés, fet que no m’ha suposat massa esforç gràcies a la base que vaig tindre amb Sergio Saiz. Aquesta àrea és molt dinàmica i aprenem els tipus d’expressió i comunicació que tenen els xiquets amb nosaltres. Per altra part, la que menys m’agrada és l’àrea de FOL, perquè no té res a veure amb el que jo estudie, però he de dir que la considere essencial per a ajudar-nos a orientar-nos en el món laboral.

Quines diferencies trobes respecte del teu nou centre i l’IES Torís?

No té res a veure. L’IES és una etapa fonamental en la vida de qualsevol estudiant. A l’institut has d’estudiar el que t’imposen i el més important de qualsevol estudi que faces ha de ser que t’agrade. A més, el fet de separar-te dels teus amics de tota la vida i conèixer gent nova suposa un repte.

Com és la relació amb els teus companys?

És una relació molt bona. Som una classe molt homogènia i tots ens duem molt bé, encara que sempre tens més afinitat amb uns que amb altres. També hi ha diferència d'edats i de procedència, fet que fa que ens complementem millor encara ja que tots anem a una i perseguim el mateix objectiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada