divendres, 28 de novembre del 2014

SARAI NAVARRO: "ESTIC ESTUDIANT UNA COSA QUE M'AGRADA I PER AIXÒ LI POSE MÉS GANES I ENTUSIASME"

Per Sheila Ortega Andrade (2n de Batxillerat)

En aquesta ocasió entrevistem Sarai Navarro Ledesma, ex alumna de l'IES Torís, on el curs passat va acabar els seus estudis d'ESO. Actualment està cursant un cicle formatiu de grau mitjà a València. Ens hem posat en contacte amb ella per tal que ens conte com li van les coses amb els seus estudis actuals.

Sarai i els seus companys d'aquest curs.

Sarai, tu abans estudiaves a l'IES Torís. Quant de temps vas estudiar allí?

Si, vaig estudiar allí durant dos anys.

Ara estàs en un nou institut, com s'anomena?

Estic a l'institut Misericòrdia, a València.



Què estàs estudiant? És interessant per a tu?

Estic estudiant el grau mitjà d'Atenció a persones en situació de dependència. Sí que és molt interessant perquè aprens moltes coses i pots ajudar a molta gent.

Quins treballs o estudis et permet fer eixe cicle en el futur?

Amb aquest cicle puc treballar en residències o en qualsevol lloc on es cuiden persones discapacitades. També puc estudiar graus superiors com jardí d'infància, integració social, psicologia, etc.

Per què vas decidir estudiar aquest grau?

Perquè m'agrada molt ajudar als altres i em pareixia un cicle en el qual pots aprendre moltes coses noves.

T'has adaptat bé al canvi d'institut per a poder estudiar eixe cicle?

Sí perquè estic estudiant una cosa que m'agrada i per això li pose més ganes i entusiasme. A més, és un cicle molt bonic.

Quines són les assignatures que estudies? Quina és la que més t'agrada? I la més difícil?

Les meues assignatures són Anglés de grau mitjà, Primers auxilis, Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència, Organització i atenció a persones en situació de dependència, Formació i orientació laboral, Suport domiciliari, Atenció i suport psicosocial i Atenció higiènica. La que més m'agrada és suport domiciliari perquè aprens moltes coses interessants com adaptar un espai per a diferents tipus de discapacitats. I la més difícil és organització i atenció a persones en situació de dependència perquè és una assignatura molt densa.

Com portes el curs?

Porte el curs molt bé perquè és fàcil integrar-se i no és un cicle que siga molt complicat sempre i quan li poses ganes i entusiasme i estudies, perquè cal estudiar molt.

Com són els teus companys?

Dels meus companys, la veritat, no tinc queixes. Són molt simpàtics, tots fan el que poden per ajudar als altres i, la veritat, és que són molt graciosos i et fan les classes més amenes.

Quin institut prefereixes, l'IES Torís o el que vas enguany? Per què?

L'institut que més m'agrada és el que vaig enguany perquè estic estudiant una especialitat que m'agrada i a Torís estava cursant 4t d'ESO, que era obligatori i no m'agradava massa.

Moltes gràcies per la teua col·laboració. Espere que et vaja molt bé aquest curs. Fins prompte. 

Gràcies a tu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada