dimarts, 28 d’abril del 2015

ENTREVISTA A NÚRIA MARTÍNEZ: "EM VAIG DECIDIR PER LA BIOTECNOLOGIA QUAN VAIG DESCOBRIR TOTES LES APLICACIONS, MILLORES I DESCOBRIMENTS QUE PORTA"

Per Begonya Gonzàlez Palmero (2n de Batxillerat)

En aquesta ocasió anem a entrevistar a Núria Martínez Alarcón, ex alumna de l’IES de Torís. Actualment esta cursant el primer any de la carrera de Biotecnologia a la Universitat Politècnica de València.

Has estudiat durant 6 anys al IES de Toris, 4 anys d’ESO i 2 de Batxillerat. Creus que l’IES té un bon nivell d’ensenyança?
Personalment, estic satisfeta del nivell que he assolit durant tota la meua trajectòria a l’institut, i ara que he arribat on volia pense que l’exigència dels professors ha sigut gratificant, ja que ens ha permés a la majoria que hem passat per les seues aules assentar unes bones bases que ens faran falta per al futur. A més, tan sols cal observar els resultats obtinguts en les proves d’accés a la universitat pels alumnes del centre, en les quals s’han obtés notes bastant elevades, de la qual cosa ens podem sentir orgullosos.

Núria, a les dependències de la Universitat Politècnica de València.

Com vares passar el temorós curs de 2n de Batxillerat? Va ser molt difícil, estressant?
Complicat va ser, perquè és un curs dur on has de donar tot el temari, i ara sí que importa, i molt, acabar-lo com cal, la qual cosa és un poc dificultós amb el temps de què es disposa, tant per als professors com per a nosaltres mateixos que som els qui ens hem d’aprendre eixa muntanya d’apunts. Però per a mi va ser més difícil de suportar la pressió a què has de fer front durant tot l’any, ja que d’aquest depén en gran part el teu futur. Què més et vaig a dir, si de segur ja ho estaràs vivint tu de primera mà. No obstant, amb treball i constància l’any passa volant, i l’esforç acaba tenint una bona recompensa.



Tu has elegit ciències i no lletres, per què?
Sempre m’ha interessat més la branca de la ciència, pense que és un món molt interessant que et permet conèixer moltes coses del teu voltant, que té resposta per a les qüestions que et sorgeixen dia a dia i on sempre hi ha coses per descobrir més enllà del que se sap actualment i això és el que veig jo més atractiu, la investigació.

Aquest es el teu primer any a la universitat, estàs fent Biotecnologia. Com va el curs? T’agrada?
De moment porte el curs bastant bé, l’únic inconvenient que trobe són els horaris, ja que hi ha dies que els pase al Poli completament. Ara bé, estic contenta d’haver elegit este grau encara que les assignatures d’aquest primer any no siguen molt atractives i amb contingut de la biotecnologia en sí com jo esperava, però pel que tinc entès pasa en la majoria de carreres.

Per què vas elegir Biotecnologia i no una altra carrera?
Com ja t’he comentat abans m’agrada la ciència i la investigació, però mai havia tingut clar cap a quina branca d’aquesta decantar-me, l’únic que sabia era que volia fer alguna carrera relacionada amb la biologia i si era treballar en un laboratori, millor. En un principi em vaig interessar per la Medicina, però quan vaig descobrir el que era la Biotecnologia i totes les aplicacions, millores i descobriments que aquesta porta, em vaig decidir finalment.

Ara ja has passat la primera fase d’exàmens i ho tens tot aprovat. Com ha anat? T'ha resultat difícil estudiar per als exàmens?
No m'ha anat gens malament, no he hagut de fer cap recuperació i he tingut tot el mes de gener de vacances, així que perfecte! Els exàmens no han sigut massa complicats, també perquè les assignatures del primer quatrimestre no eren molt difícils, este ho serà més. A més, no he trobat massa complicacions a l’hora d’estudiar ja que nosaltres venim acostumats de l’institut de fer exàmens pràcticament tots els dies, i la meua facultat, a diferencia de la majoria, deixa els dilluns per a fer parcials, la qual cosa ens facilita a l’hora de fer els exàmens finals ja que la matèria és menor. Ara bé, també té els seus inconvenients ja que pensava que a la universitat anava a acabar el fet de tindre exàmens totes les setmanes.

Núria, treballes als laboratoris fent practiques, quines practiques has fet? T’agrada?
Sí, la majoria d’assignatures tenen una part pràctica que es realitza al laboratori, hem fet pràctiques de biologia, on hem pogut observar els teixits bàsics d’alguns organismes. També de química, però les que més m’han agradat han sigut les de l’assignatura de genètica en les quals hem treballat amb mosques seguint els seus cicles i fent creuaments de diferents espècies. Encara que al principi em donaven un poc de respecte, després de 10 pràctiques i d'haver observat unes 1.000 mosques al microscopi i saber diferenciar-les ja perfectament, el fàstic desapareix completament.

Per últim, m’agradaria saber de quina manera et prepares els exàmens? Estudies un poc tots els dies o quan creus que es necessari comences a preparar-te’ls?
La vida a la universitat és completament diferent a la que hem estat acostumats tots els anys anteriors, sobretot a l’hora de gestionar el nostre temps, l’organització és prou important ara que és impossible deixar-ho tot per a l’últim moment. De fet és ara quan comences a intentar portar-ho tot al dia, i tenir la màxima constància possible ja que, en general, sol ser un únic examen per assignatura i el temari és molt extens. Per tant, sempre tens faena a fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada