dilluns, 23 de desembre del 2013

ALBA VIDRIER: "TOTHOM HAURIA DE FER L'ERASMUS ALGUNA VEGADA EN LA VIDA"

Per Moisés Vidrier (4t PDC)

En aquesta ocasió entrevistem Alba Vidrier, alumna de la primera promoció de Batxillerat de l'IES Torís al curs 2010/11. Amb la PAU aprovada, Alba es matriculà als estudis de Filologia Anglesa a la Universitat de València i actualment està estudiant amb una beca Erasmus a la Universitat de Nottingham (Regne Unit).



Per què decidires estudiar Filologia Anglesa?

Sempre m'ha agradat molt l'anglés i també la llengua, la literatura, la lingüística i tot el que envolta a la filologia.



Fou molt costós arribar a la Universitat?

La veritat és que em costà bona cosa. En 2n de Batxillerat vaig viure un moment desesperat perquè pensava que no anava a poder aprovar el curs ni a fer la selectivitat.

Si no hagueres triat Filologia Anglesa, què t'hauria agradat estudiar?


Filologia Hispànica, perquè m'agrada molt la llengua i la literatura i parlar i escriure correctament.

Alba Vidrier i Marta Verdejo, dos antigues alumnes de l'IES Torís, a Nottingham.


Què vols fer quan acabes la carrera?

Una opció és ser traductora. Abans em negava a la docència però m'he adonat que m'agrada ensenyar cada volta més. Tampoc descarte la investigació de la llengua anglesa en els seus diferents camps, em sembla d'allò més interessant.



Quines diferències veus entre el sistema educatiu de la Universitat de València i el de Nottingham, on enguany fas l'Erasmus?



En Nottingham hi ha seminaris, que són classes dividides amb menys gent i que aclareixen temes als estudiants després de la classe normal. Això serveix per a repassar i aclarir dubtes, cosa que no ocorre a València.



T'han afectat les retallades dels Erasmus?



Finalment no retallaran, però quan ens adonàrem ens vam “cabrejar” molt. Em vaig sentir indignada, no podia creure'm el que estava passant.



Se t'està fent dur el dia a dia a Nottingham?



No, és una vida nova. Estàs entretingut tot el dia, no tens temps d'avorrir-te. Si tries bones activitats extrauniversitàries, no xafes casa fins la nit.



T'ha influït el canvi de clima, horaris i costums?



No, la veritat és que no. Jo seguisc la marxa que portava a València, sobretot les menjades, que les faig a l'hora espanyola. El clima tampoc m'influeix massa.



T'ha passat alguna anècdota divertida a Nottingham?


El primer dia quan anàvem a agafar el taxi, per inèrcia, entràrem per la porta del conductor, ja que allí el sistema de transport és diferent. El conductor es va quedar estranyat i nosaltres vam riure una bona estona.



Enyores la vida que duies a Torís i a la Universitat de València?



Sí, la veritat és que enyore la meua rutina però també estic gaudint tot el que puc. Estic molt contenta d'estar ací.



Recomanaries l'experiència de l'Erasmus?



Clar que sí! No només aprens el que t'ensenyen a classe, també aprens de la vida. Crec que tothom hauria de fer l'Erasmus alguna vegada en la vida: fas nous amics, aprens a traure't les castanyes del foc, a ser independent, etc.



Quins records tens de la teua etapa a l'IES Torís?

Fou una etapa molt diferent a la d'ara. M'agradà moltíssim l'institut, vaig aprendre molt. Els professors em van ajudar molt, la veritat és que vaig tindre molta sort amb ells.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada