divendres, 3 de març del 2017

ENTREVISTA A LUPE MEDINA, PROFESSORA DE DIBUIX ARTÍSTIC: "TREBALLAR EN EL QUE T'AGRADA ÉS TOT UN PRIVILEGI"

Per Daniela Telesco (2n de Batxillerat)

En aquesta ocasió entrevistem Lupe Medina, professora d'Educació Plàstica i Visual a l'IES Torís des de fa nou cursos.


Perquè vas decidir estudiar Belles Arts?

Perquè sempre m'ha agradat dibuixar i pintar. El que no tenia gens clar era si convertir la meua afició en la meua professió. Jo vaig estudiar ciències pures, no vaig tindre gens clar el que volia fer fins l'últim moment, si estudiar Arquitectura o Belles Arts.



Què creus que t'ha aportat aquesta carrera que una altra, en canvi, no t'ho podria haver donat?

M'encanta estudiar la carrera que vaig elegir. Crec que si hagués estudiat Arquitectura també m'hauria agradat, ja que sóc una persona que li posa ganes i il·lusió a les coses que fa. No obstant, crec que la majoria dels arquitectes no poden desenvolupar la seua part creativa.

Et veus a tu mateixa dedicant-te a una altra cosa?

M'agrada molt ser professora. Intente no repetir els mateixos treballs que propose als alumnes tots els anys. Tracte de buscar i afrontar nous reptes en l'art, sempre que els alumnes m'ho demanen. Quan aconseguisc els resultats esperats, em produeix una gran satisfacció. Gaudisc quan els alumes treballen amb ganes i il·lusió.

Què recomanaries a un alumne que es plantege estudiar Belles Arts?

L'animaria a fer-ho. Crec que les persones que no fan el que els agradaria fer en la vida, es queden amb una espineta clavada. La vida es massa curta i passem un gran nombre d'hores en el nostre lloc de treball. És tot un privilegi treballar en el que t'agrada.

Alguna experiència que t'haja succeït gràcies a l'art?

Jo vaig estudiar l'especialitat de Restauració i vaig treballar dos anys en eixe camp. Vaig tindre el privilegi de restaurar el Mercat de Colón de València, el Fadrí de Castelló i vaig poder vore de prop moltes pintures murals, retaules, etc. Me'n recorde especialment de les pintures de la volta de la catedral de València.

Quins artistes o quines obres t'inspiren més?

El moviment artístic que m'ha agradat i m'ha inspirat des de sempre ha sigut l'Impressionisme. Vaig al·lucinar quan vaig visitar el Museu d'Orsay de París. Actualment seguisc de prop molts artistes joves i desconeguts gràcies a internet i les xarxes socials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada