dimarts, 12 de febrer del 2013

L'EXCURSIÓ "DEL QUILO"

Per Ainhoa Blasco i Paula Esteve (3r ESO):

El darrer 17 de desembre els alumnes de religió d’ESO i de batxillerat de clàssiques vam anar d’excursió a València acompanyats de Vicent, Sara, Teresa i Beatriz.
 Vam eixir del centre a les 9 del matí amb dos autobusos, en un els de primer cicle i a l’altre els de segon cicle i batxillerat i aquestos mateixos grups van ser en els que ens van dividir per València.

En arribar, el primer cicle va anar a visitar la catedral, mentre nosaltres vam visitar El casal de la Pau, una associació declarada d’utilitat pública dedicada a l’atenció de persones  recluses i  ex-recluses en situació de vulnerabilitat i indefensió social que els ofereix una nova oportunitat. Allí el director del centre ens va explicar com funcionava i com convivien uns amb els altres  i ens va mostrar diferents parts de la casa. Quan acabarem vam donar els aliments de la campanya del quilo recollits a l’IES.
Férem un descans per a esmorzar  davant de la catedral i molts alumnes aprofitaren per a pegar una volta al mercat i comprar alguna cosa.
Seguidament vam visitar la catedral. A l’entrada ens van repartir uns aparells per escoltar les explicacions de cada part, també Teresa (professora de clàssiques) ens va explicar coses molt interessants. Vam pujar al Micalet, on arribarem ben cansats després d’haver pujat 207 escalons, però va merèixer la pena ja que des d’allí teníem una vista meravellosa de València i d’alguns pobles del voltant.
Tots junts vam visitar el centre històric de València  (i vam interrompre la sessió de fotos d’una parella de recent casats).
Dinàrem al McDonald’s, i aprofitàrem una llarga estona per a descansar i  després vam anar a la Plaça de la Verge  i a un parc que hi havia prop per a esperar a l’autobús. Al parc ens vam entretindre amb un home que deia haver eixit al programa Callejeros Viajeros de la Cuatro, “El Sisas”.
Sense dubte una excursió meravellosa, que esperem repetir prompte.