divendres, 6 de febrer del 2015

ENTREVISTA A REBECA PÉREZ: "MAI EM CANSARÉ DE VIATJAR, DE CANVIAR D'AIRES, DE CONÈIXER NOVA GENT I NOUS ESTILS DE VIDA"

Per Maria Lozano Quiles (2n de Batxillerat)

Rebeca Pérez González va estudiar a l'IES Torís fa un parell de cursos i actualment estudia 2n de Batxillerat a l’IES Alexandre Satorràs de Mataró (Barcelona). En aquesta entrevista ens parla de com és el dia a dia d'una estudiant de 2n de Batxillerat en un institut de Catalunya.


Hola Rebeca, com ja sabem actualment et trobes cursant 2n de Batxillerat a Mataró (Barcelona), com et va tot?

Hola, doncs molt bé. Pensava que 2n de batxillerat seria un curs molt més complicat al que estava acostumada, però per ara no ho és, encara que suposa més treball i dedicació, a més a Catalunya a 2n de batxillerat hem de presentar el Treball de Recerca, és un treball extens que representa el 10% de la nota final de batxillerat i al qual hem de dedicar molt de temps. Però amb una bona organització tot es pot treure endavant.



Trobes a faltar l'IES Torís?

A l'IES Torís només vaig poder estar un any (4t d'ESO) però a pesar de ser poc temps vaig aprendre molt dels professors que vaig tenir durant aquest període. Trobe a faltar les bones amistats que vaig deixar allí, encara que com sóc de Torís vaig sovint i tinc l'oportunitat de passar bons moments amb els meus amics i amigues.

Què vols estudiar l'any que ve? Estudiaràs a Barcelona o tornaràs a València?

Encara no tinc molt clar el que vull estudiar, però la biologia i la química són les meues debilitats, ja que m'agraden molt. El que sí tinc clar es que en un futur vull enfocar els meus estudis al voluntariat i a l'ajuda humanitària. Des dels 13 anys més o menys he desitjat poder estudiar a Barcelona, així que no perdré l'oportunitat i continuaré els meus estudis a aquesta meravellosa ciutat, això sí, trobant molt a faltar la meua terra.

Quines diferències trobes respecte a l'IES Torís?

Acadèmicament les diferències no són moltes, el temari no canvia gaire molt i les assignatures són més o menys iguals a excepció que des de primer de batxillerat, química i física són dues matèries totalment independents amb quatre hores a la setmana cadascuna. A més com ja he dit abans, tenim el Treball de Recerca, del que pense que es poden treure molt bones oportunitats sobretot a l'hora de fer la part pràctica, ja que a mi al fer un treball de caràcter científic s'hem va donar l'oportunitat d'anar al Parc Científic de la Universitat de Barcelona a fer les pràctiques a laboratoris especialitzats. Pel que fa a la gent, des del primer moment vaig notar un canvi de mentalitat molt gran on cadascú és lliure de tenir i expressar els seus gustos sense preocupar-se per com el miraran o pel que diran.

Has tingut alguna dificultat a l'assignatura de català?

Al principi estava una mica "espantada" pel que podia passar i si m'aniria bé l'assignatura... Però tot el contrari, des del primer moment la professora sempre em feia recitar els poemes de grans autors valencians com Ausiàs March o Vicent Andrés Estellés.  Ha arribat a convertir-se en una de les meves assignatures preferides.

Eres una estudiant molt corredora, de primer a tercer d'ESO a Sevilla, quart a Torís i finalment Batxillerat a Barcelona. Com descriures aquests canvis? Estàs cansada de canviar de ciutat o, pel contrari, t'agrada canviar d'ambient?

Tots aquests canvis m'han ajudat a millorar acadèmicament i com a persona. He conegut estils de vida molt diferents entre ells, formes de pensar diferents i per suposat ara puc gaudir de tindre amics en diferents llocs. A més els canvis m'han enriquit culturalment i si ara m'hagués de mudar a França, Noruega o a qualsevol país no dubtaria en dir: "Sí!". Mai em cansaré de viatjar, de canviar d'aires, de conèixer nova gent i nous estils de vida, és una de les millors formes de renovar-se, però això sí, no tothom està disposat a donar aquest pas i volar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada