divendres, 27 de maig del 2016

ENTREVISTA A SERGIO SAIZ: "PER DAMUNT DE TOT UN PROFESSOR ÉS UN GRAN ACTOR"

Per Isabel Fraile (2n de Batxillerat)

Hui entrevistarem Sergio Saiz, llicenciat en Filologia Anglesa i actualment professor d’anglés en l’IES Torís.

Vas tindre sempre clar allò que volies estudiar? Quan ho decidires?

La veritat és que no, no vaig tindre les coses clares fins 3r de BUP, que ara correspon a 1r de Batxillerat, quan tenia uns 17 anys. Sempre m’havia agradat l’anglés i a més, hi tenia facilitat encara que no vaig tindre bons professors. Eixe any la meua professora d’anglés em va recomanar que fera la carrera de filologia ja que era dels pocs de la classe que aprovaven amb aquella dona, i va ser en eixe moment quan vaig començar a pensar que potser l’anglés seria una bona opció, i finalment, vaig decidir estudiar filologia.



A banda de l’anglés, has estudiat alguna altra llengua o t’agradaria estudiar-la?

En la carrera és obligatori estudiar una altra llengua i jo vaig elegir cursar l’alemany, però després de la universitat no vaig continuar estudiant-la, per tant, tindré un nivell B1 aproximadament. A més, quan vaig voler entrar a la segona carrera, Traducció i interpretació, vaig estudiar alguna cosa en francés, pero sols allò que era necessari per a accedir a la carrera.

La carrera de Filologia et cridava l’atenció per la part de traducció o volies enfocar-la més a la docència?

Abans les carreres de Traducció i interpretació no existien, per tant, les filologies tenien molt més de traducció que en la actualitat. Jo vaig cursar totes les assignatures de traducció, a més vaig fer un curs de traducció jurada molt difícil, però des de sempre havia tingut clar que volia dedicar-me a la docència. Encara que he treballat amb l’editorial Cátedra i he traduït quatre novel·les de literatura nord-americana i ha sigut una experiència molt gratificant per a mi.

Consideres que vas ser un bon estudiant?

Sí. Era molt estudiós i vaig traure sempre molt bones notes, però no era un empollón, tenia temps per a tot, per a estudiar, per a eixir… A més, en l’institut més d’una vegada vaig armar alguna grossa però ningú es podia creure que havia sigut jo…

Què és allò que més t’agrada del teu treball? Hi ha alguna cosa que no t’agrade?

M’agrada vore, com donant a la gent els instruments adequats, els alumnes són capaços de pensar per ells mateixos i aprendre. Tinc la sort de tractar amb els mateixos alumnes durant diversos anys i m’agrada vore com, amb el pas del temps, aprenen a ser persones crítiques i a debatre. Allò que no suporte del meu treball hui en dia, és que a més de ser professor moltes vegades fem la funció de policies, administratius i moltes coses més que al cap i a la fi soles ens lleven temps de preparació de les nostres classes.

Creus que un professor ha d’estar preparat per a enfrontar-se dia a dia als seus alumnes? Has viscut alguna experiència realment complicada?

Sí, per damunt de tot un professor és un gran actor. Has d’oblidar els teus problemes personals del dia a dia i estar preparat per a tot, bo o roïn. A més, pense que un professor ha de tindre una empatia sobrenatural i saber adaptar-se ell mateix i adaptar la classe a com estiga l’alumnat en eixe precís moment. Per desgràcia, he tingut enfrontaments molt desagradables fa ja anys amb un alumne, però no ací a Torís.

Què t’agrada fer en el teu temps lliure?

Sóc una persona molt inquieta, no puc quedar-me a casa. Per tant, quan tinc temps lliure m’agrada eixir amb la bicicleta, eixir amb els amics, anar al cinema… Tot allò que em faça distraure’m un poc del dia a dia del treball. Considere que el treball d’un professor és un treball molt emocional i hem de saber apartar una cosa de l’altra.

Hui en dia, encara estudies alguna cosa?

Si, faig molts cursos de formació, de fet l’estiu passat vaig estar en un curs d’anglés a la Universitat de Cambridge a través de la beca ERASMUS+. Pense que un bon professor mai ha de deixar de formar-se i sempre hi ha oportunitats de continuar estudiant.

Creus que aprens coses dels teus alumnes? Quines?

Aprenc moltíssimes coses del meu alumnat tots els dies. He crescut com a persona, he aprés a pronosticar certs problemes i actituds dels meus alumnes i sobretot a adaptar-me a les persones amb les que tracte, depenent de l’edat, de les seues facilitats, etc. He aprés a acceptar que no tot el món és igual, però encara així tot el món té alguna cosa a donar i el nostre treball consisteix a intentar traure-ho.

Si hagueres triat estudiar una altra cosa, quina seria?

Sense cap dubte, Medicina. En la meua etapa d’estudiant m’agradava moltíssim la biologia pero no tenia tanta facilitat en matemàtiques. Un metge es mereix tota la meua admiració des de sempre, són càrrecs molt importants dins d’una societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada