divendres, 28 d’abril del 2017

MARTA FABIÁN, ANTIGA ALUMNA DE L'IES TORÍS: "NO SEMPRE S'HAN D'ESCOLTAR TOTS ELS CONSELLS DE LA GENT"

Per Kele Fabián (2n de Batxillerat)

Marta Fabián, ex alumna de l'IES Torís, va acabar Batxillerat l’any 2014. Ara ens contesta a unes preguntes sobre el que està fent actualment i el seu pas per l'institut.


Quants anys fa que deixares l'IES? Com recordes el teu pas pel centre?

Aquest any és el tercer que estic estudiant a la Universitat de València i el mateix temps fa que vaig deixar l'IES. Quan pense en el temps que vaig estar a l'institut me'n recorde de molts moments i anècdotes. Vaig ser testimoni del canvi de l’institut a les noves instal·lacions i com des d’aquell moment, aquest institut ha anat augmentat, canviant i ampliant la seua oferta educativa.


Algun consell que et donara algun professor i que t’haja sigut útil?

No recorde cap consell en concret de cap mestre, però sí que és veritat que d’alguns me n'he emportat millors records que d’altres. A l'IES he tingut la sort de trobar mestres que es dediquen a aquesta tasca per vocació i dels que he pogut aprendre que es predica amb l’exemple, que si vols que et respecten, primer has de respectar. D’altres per desgràcia, he aprés que en aquesta vida et vas a trobar gent desmotivada i sense ganes ni il·lusió pel que fa, però que no has de deixar que acabe amb les teues ganes, que si vols alguna cosa, lluita per ella, encara que et coste un fum. No obstant, encara que no recorde cap consell de cap mestre, sempre em quedarà un sentiment de gratitud per tots aquells que es deixaren la pell per dur a terme la seua tasca com a mestres d’una manera excepcional. Gràcies a tots ells perquè em van fer que mai oblidara que hi ha mestres que disfruten del que fan i són conscients de la importància de la seu ofici; perquè l'educació i tots els mestres que treballen tenen la important tasca de formar, conjuntament amb el pares, el futur. En concret recorde la disponibilitat, dedicació i ajuda del director i de Marian, la professora d’Educació Física quan van ajudar-nos a organitzar el viatge de fi de curs de 4t. Eixe any es va declarar una vaga per part dels mestres, que van deixar d’organitzar excursions com a protesta per les retallades; i encara així, ells dos ens van ajudar a organitzar el viatge en què ens vam acomiadar d’aquells quatres anys a l’institut, ja que alguns de nosaltres no van continuar estudiant.

Creus que l'IES és un bon institut per a fer Batxiller?

Encara que no conec la realitat d’altres instituts per poder fer la comparativa, indubtablement sí. Com a queixa diria que l'IES, supose que com a altres instituts, se centra molt en la PAU i no es té en compte que la mitjana de batxiller compta molt més que la de la prova d’accés a la universitat. No obstant, l'IES és un bon centre per cursar Batxillerat pel fet de l’acompanyament dels mestres durant la PAU. Els dies de la PAU són dies de nervis i por, et trobes en la recta final d’aquest llarg i dur procés, i el resultat d’eixes proves és decisiu per poder estudiar un grau o un altre. D’eixos dies recorde tot el suport dels mestres que ens van acompanyar, animar i ens van secar les llàgrimes quan pensàvem que tot estava perdut. Ens esperàven a les portes de les aules, on en el futur algun de nosaltres estudiaríem, i ens donaven ànims quan pensàvem que els exàmens ens havien eixit molt malament. Tal vegada per a molta gent aquesta no siga una raó de pes, però eixos dies són crítics per a tots els alumnes de 2n de Batxiller, és la recta final i és necessari algú que mantinga la calma i et diga que tot anirà bé.

Què estudies actualment? Per què vas elegir aquest grau?

Estic estudiant 3er de Periodisme a la Universitat de València. Sempre m’ha agradat escriure, des de xicoteta, i per això pensava que periodisme era la millor opció. Entrar en aquesta carrera em va costar molt d’esforç, sobretot perquè és difícil continuar treballant per un somni quan hi ha gent que et diu que no ho aconseguiràs. Per això crec que no sempre s'han d'escoltar tots els “consells” de la gent.

Què ha suposat per a tu anar a la universitat?

El canvi a la universitat és un pas molt gran, ja que és molt diferent. En la universitat tot depén de tu, si vols vas a les classes i si no vols, no. Si no vas, no prens apunts, que són la font a partir de la qual estudies. La universitat implica molta llibertat, però tota la responsabilitat es teua. A més, quan comences a estudiar el grau es quan comences a estudiar el que de veres t’agrada, encara que el 1r, i a voltes el 2n any de la carrera són un poc durs perquè normalment són assignatures més denses.

Has fet ja pràctiques en algún diari? Creus que són d’utilitat?

En un diari no, però ara estic fent pràctiques en una revista de cultura visual que s’anomena Gràffica. Jo crec que fer pràctiques és una bona manera d’aprendre l'ofici per tindre experiència laboral abans d’acabar la carrera. El problema de les pràctiques és que pots aprendre molt o molt poc en funció de l'empresa on les faces. En el meu cas tinc molta sort perquè a poc a poc estic fent més coses per a la revista en paper i el tracte per part de l’equip que treballa en la revista és molt bo, cosa de la qual molts no poden presumir de les seues pràctiques. Encara així recomane a tothom que quan abans puga fer pràctiques de la seua carrera, algún voluntariat relacionat amb el que estudia o realitze projectes o xicotets treballs, tant de forma gratuïta com rebent una remuneració, per tal d’obtindre experiència laboral abans d’acabar la carrera, ja que el moment en què acabes la carrera és crític ja que no hi ha un camí establert i ha de ser un mateix qui decidisca quin serà el pròxim pas, sense saber si serà la decisió correcta o no. Si ja tens experiència laboral, tens més probabilitats de saber quin camí vols triar i per on aniràs, perquè hi ha infinites possibilitats laborals per qualsevol grau, sols has de buscar.

A banda de fer les pràctiques a Gràffica, treballes en alguna altra cosa o tens algún projecte entre mans?

Sí. Ara mateix tinc un bloc, encara que ara el tinc un poc abandonat per falta de temps. A més ara estic un poc parada en un canal de youtube que tinc i en els videos i fotografies que faig perquè vull definir un poc l'estil abans de continuar pujant contingut.

Per què vas començar el teu bloc? De què tracta?

El motiu pel qual vaig començar el bloc va ser per recomanació de mon pare. Estava en 4t d'ESO i en aquell moment ja tenia prou clar que volia ser periodista, per això mon pare em va dir que seria bo que m’obrira un bloc per anar practicant. I així vaig fer. Cada volta que ho recorde pense en tot el que he aprés durant aquest temps. Ja fa molt de temps des d’aquell moment en què vaig publicar per primera vegada i encara que no he publicat tot el que m’haguera agradat, he aprés moltes coses relacionades amb la superació personal i algunes altres sobre el món digital i com és el contingut per a aquest vessant. Durant aquestos anys he aprés a tractar d'oblidar-me del què pensarà la gent del que escric, de confiar en el meu treball i promocionar-lo, de saber que no tot està malament ni que tampoc està perfecte, sinó que sempre hi haurà coses per millorar i altres tantes que saber valorar sobre el treball propi. A més, he aprés sobre SEO per poder posicionar els meus continguts en internet o com fer millors fotografies per il·lustrar els posts.

Què faràs quan acabes la carrera?

Aquesta és una pregunta molt complicada perquè hi ha tantes opcions que m’agraden que no sé quina escollir. Un dubte que tinc és si faré un màster o no. Per una banda crec que és una forma de millorar els teus coneixements i aprofundir d’una manera més específica en alguns àmbits del Periodisme i de la comunicació. Però per altra banda crec que no em servirà de molt pel simple fet de que no estic a favor del mètode d’ensenyament, encara que sí que continuaré formant-me durant tota la meua vida, perquè crec que és fonamental estar aprenent contínuament. Però sí que tinc clar que vull anar-me’n fora un any (o més) perquè necessite millorar el meu nivell d’anglés i crec que la millor forma d’aprendre una llengua és anant al país en qüestió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada