Per Cynthia Martínez (3r B)
Estava
a punt d'adormir-me, quedava un quart d'hora per anar-me'n a casa i
de sobte ens sobresaltà el soroll d'un tret i consecutivament un
crit. No sabíem que fer, si amagar-nos, si prendre'ns-ho com una
broma pesada d'algun alumne o si cridar. Ens vam quedar tots sense
saber què fer, només pensava que també podíem fer un simulacre,
com el d'incendi, però per a casos com aquest, seria més oportú la
veritat.
A part de cavil·losa també estava espantada, perquè no semblava que fóra una broma. El professor va sortir de la classe, encara que ell tenia més por que nosaltres, però no havia de semblar-ho. Tots els professors havien eixit per veure què havia passat.
A part de cavil·losa també estava espantada, perquè no semblava que fóra una broma. El professor va sortir de la classe, encara que ell tenia més por que nosaltres, però no havia de semblar-ho. Tots els professors havien eixit per veure què havia passat.
Enmig
del passadís hi havia una xica tirada, sobre un immens bassal de
sang, havia sigut assassinada. La bala li havia traspassat el tòrax,
li havia destruït completament el cor, o això ens van dir. Era una
xica de 4t d'ESO, es veu que era una xica llesta i molt amable i
també l'exnòvia de Jordi, el xic més guapo de tot l'institut. Al
costat de la xica, hi havia una carta de la baralla de pòquer, el
rei de cors. Ens van fer sortir immediatament de l'institut, però
això sí, acompanyats d'alguns professors perquè no correguérem
perill els altres alumnes.
L'endemà
tot era molt diferent: hi havia policies per tots els passadissos i
entrades de l'insti. Quan vaig arribar a casa em vaig trobar ma mare
amb un munt de papers damunt la taula i li vaig preguntar de quin cas
es tractava. La meua mare treballa en la policia científica i els
havien donat el cas a ells, era massa per a la policia de la ciutat.
Ma
mare em va explicar que feia sis mesos hi va haver també el mateix
assassinat en un altre institut, però com que la ciutat no constava
en la nostra jurisdicció, no els havien donat el cas, però es
tracta del mateix assassí, l'assassí del rei de cors, un assassí
de xiques joves, que matava dins del recinte escolar sense ser
descobert, usant com a arma una pistola. A mi m'encantava la feina de
la meua mare, quan era més petita no em deixava llegir els casos i
arxius però ara sí, normal, s'haurà cansat de tant prohibir-m'ho.
Ara fins i tot l'ajudava a resoldre'ls!
Ma
mare va descobrir que podia ser un imitador, és a dir, d'aquelles
persones que imiten assassinats d'altres. Un assassí matava les
persones menors de divuit anys, apunyalant-les despietadament i
deixava al costat una carta, el quatre de trèvols, l'assassí era
anomenat el quart trèvol.
Creiem
que a aquesta persona li agradava ser el millor, per això va
escollir una carta més alta que la del seu "patró" per
així dir-ho. És un exestudiant, que ha fracassat en els estudis, o
un xic d'excel·lents que en 4t curs va caure en picat i li ha quedat
un trauma, per això mata les xiques que van perfectament en el seu
mateix curs, ell vol ser més que ningú i vol aconseguir-ho sense
importar-li les conseqüències que puguen tenir els seus actes.
Ma
mare treballava en la policia científica com a analista psicològica
i criminològica per facilitar la seua captura. Jo sempre he pensat
que anar darrere l'assassí perseguint-lo amb una pistola és més
divertit, però seria més cansat, crec que em pega més analitzar.
La meua mare em deia que era bastant bona per a la meua edat en
comprendre les persones i que si en un futur decidís seguir la seua
carrera seria una bona analista. I això espere aconseguir, per això
em passe les nits estudiant, per no suspendre, és clar.
Bé
continuant amb el tema, tocava investigar els antics alumnes de
l'institut, o que van fracassar o que en quart curs els va eixir tot
malament. No seria fàcil la cosa, només teníem una dada on
destacar entre els altres, havia de ser o un xic perdut completament
en els estudis o un xic que treia excel·lents però en 4t no va ser
el mateix. Preferia que això ho busque la meua mare, era el més
avorrit dels casos però em va dir que si volia saber coses d'aquest
cas hauria d'ajudar-la en tot, fins i tot en això que em semblava
avorrit, i acceptí... ¡Com no fer-ho, si m'estava menjant la
intriga!
Ens
vam posar mans a l'obra, com tenia ganes de saber qui era l'assassí
del rei de cors, se'm va fer més amè això d'ajudar la meua mare a
buscar els antics alumnes. Teníem feina per a més de cinc hores...
perquè havíem de buscar també en els instituts de les ciutats del
voltant, podria ser un exalumne de qualsevol institut.
Al
cap d'unes tres hores de recerca no havíem trobat res, tot eren
casos corrents. S'havia fet l'hora de sopar i d'anar a dormir. La
meua mare deia que els nens havíem de dormir huit hores i que si en
dormíem nou, molt millor. I encara que jo tingués tretze anys,
encara era una nena que no podia sortir de nit, que havia de dormir
huit o nou hores per estar perfecta al dia següent.
Jo
no me n'anava a dormir tranquil·la, encara que li vaig fer prometre
a la meua mare que no buscaria més sense mi, així que no em perdria
res del cas, que semblava més meu que d'ella.
No
estava disposada a quedar-me amb la intriga així que quan la meua
mare se'n va anar a dormir me'n vaig anar a buscar més informació
en el meu portàtil. Vaig trobar a un xic problemàtic però que
treia molt bones notes, així que guardí tota la seua informació i
em vaig posar a dormir. A l'endemà li ho diria a ma mare i com no
m'havia costat gens i no m'havia llevat hores de son, no s'enfadaria.
Vaig apagar el portàtil i vaig intentar dormir.
Ma
mare se n'anava a treballar a l'oficina abans que jo me n'anara, però
ja m'havia assegurat de que no avançara. Em va dir que no em
preocupara, que ella a l'oficina estudiava altres casos i que quan
tornara de l'institut, seguiríem, encara que ella fins i tot no
sabia que jo ja havia avançat feina, encara que fóra poc, però jo
ja tenia el meu sospitós.
A
l'institut, fóra la classe que fóra, no em treia del cap el cas, ja
que tots els alumnes parlaven de l'assassinat. Ells estaven
espantadíssims per si els mataven a ells, però els alumnes de
l'insti, a part de la xica assassinada, no destacaven en els estudis,
per tant, no tornaria a atacar l'assassí del rei de cors.
Per
fi es féu l'hora de anar-nos-en a casa, l'hora d'explicar a la meua
mare coses del sospitós que havia investigat. Quan vaig arribar a
casa, ma mare era a la cuina, em vaig asseure al seu costat i vaig
començar a explicar-li-ho tot.
-Mare,
sé qui pot ser l'assassí!
-Ah,
bo! Tu pots investigar sense mi però jo sense tu no... ja me'n
recordaré, ja.
-Va,
mami, que ho he fet per avançar feina, sols he buscat la informació
d'un ex estudiant que em semblava sospitós.
-Va,
explica’m, 'inspectora'.
-Doncs
a vore, és un xic anomenat Alexandre, era un xic molt problemàtic
referint al seu comportament, encara que en els estudis era un
autèntic crac. S'esforçava molt en el tema estudis i exàmens, però
el seu comportament deixava molt a desitjar. Per treball del seu
pare, el xic havia de canviar d'institut cada dos per tres: en 1r va
estar a l'institut on havien matat la primera xica i en 2n, en el
meu, on va matar l'ex de Jordi. A 3r d'ESO, Alexandre va començar a
eixir amb una xica i segons les xarxes socials, n'estava molt
enamorat, pensava que era la dona de la seua vida fins que a 4t
Alexandre va descobrir que la seua nòvia li havia posat les banyes,
així que trencà amb ella. Arran de la ruptura...
-Vés
al gra, que te'n vas per les branques!
-Però
si ja estava acabant!... Per on anava?... Ah, sí! Que arran de la
ruptura va ser un autèntic cas perdut en els estudis. Crec que mata
les xiques pel rancor de la infidelitat de la seua nòvia i mata les
més llestes per la baixada que van donar els seus estudis en 4t
curs.
-El
que jo deia, la meua petita investigadora! Ara només cal saber on
atacarà la propera vegada i posar policies infiltrats a l'institut,
per a que quan torne a atacar, el pillen per sorpresa i no mate cap
xica innocent, que no té la culpa de res.
-Ja
sé, mami, ha atacat en els instituts on va estar matriculat. Aquesta
vegada ho farà en l'últim institut que va estar, on va conèixer la
seua exnòvia i on fracassà en quart curs, a l'institut Vistes Font.
-Perfecte,
manaré que posen vigilància en aquest institut.
Dos
mesos després que ma mare manara posar vigilància per l'institut,
va aparéixer Alexandre, però amb el que ell no comptava és que els
policies infiltrats estaven esperant. Hi va haver un gran
forcejament, per sort no hi va haver cap ferit i el rei de cors per
fi tindrà el que es mereix, passar unes llarguíssimes vacances
entre reixes.
Ma
mare va ser recompensada pel gran treball fet i per evitar més
morts. Li van donar una medalla, que després ella em va donar a mi.
Mai m'oblidaré el que em va dir: "Si alguna cosa t'agrada de
veritat, no et dones per vençuda coste el que coste, només així
podràs aconseguir els teus objectius".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada